Meest gestelde vragen

Bril vragen

  • Open FAQ Wanneer moet je aan een bril?
  • Wanneer uw zicht achteruit gaat, als u bijvoorbeeld hoofdpijn heeft, wazig ziet of leesproblemen heeft adviseren wij u een oogmeting te laten uitvoeren.
  • Open FAQ Hoe lang duurt het tot mijn bril klaar is?
  • Afhankelijk wat voor type bril u heeft. Uw bril kan binnen één dag tot maximaal 14 dagen klaar zijn.
  • Open FAQ Hoe weet ik welke sterkte bril ik nodig heb?
  • Dat bepalen wij aan de hand van een uitgebreid oogonderzoek.
  • Open FAQ Hoe kan ik het beste mijn bril schoonmaken?
  • Met de brillenspray en het doekje die u van ons ontvangt bij aankoop van uw brillenglazen. Wanneer de spray op is kunt u deze kosteloos in een van onze vestigingen laten vullen. Wordt de bril vies op plaatsen waar u niet bij komt? Kom dan gerust even langs een van onze filialen. Wij reinigen de bril in een ultrasone bad waardoor al het vuil wordt verwijderd.
  • Open FAQ Waarom een computerbril?
  • Een computerbril wordt ook wel eens een beeldschermbril genoemd. Deze bril is speciaal afgestemd op de afstand tot het beeldscherm. Wanneer u last heeft van vermoeide ogen, hoofdpijn, nek of rugpijn, dan is een computerbril een optie voor u. Daarnaast is het advies om een computerbril te dragen wanneer u meer dan 2 uur per dag een beeldscherm gebruikt.
  • Open FAQ Kan Polman Opticiens nieuwe glazen in een bril zetten die ik ergens anders heb gekocht?
  • Ja, dat is mogelijk. Na een uitgebreid oogonderzoek kunnen wij voor u de juiste glazen aanmeten.

Lenzen vragen

  • Open FAQ Hoe weet ik welke sterkte lenzen ik nodig heb?
  • Onze contactlensspecialist bepaald bij een lensaanpassing welke sterkte lenzen u nodig heeft.
  • Open FAQ Hoe weet ik welke lenzen het beste bij mij passen? Harde of zachte lenzen?
  • Afhankelijk van uw wensen kunnen onze contactlensspecialisten u hierbij adviseren.
  • Open FAQ Wanneer zijn mijn lenzen klaar?
  • Uw lenzen kunnen binnen 24 uur klaar klaar zijn. Dit is afhankelijk van het type lenzen die u draagt. Het kan maximaal 3 weken duren tot uw lenzen klaar zijn.
  • Open FAQ Is het mogelijk om mijn lenzen thuis te laten bezorgen?
  • Jazeker, wanneer u aangeeft bij een lenscontrole dat u graag de lenzen per post ontvangt sturen wij deze graag naar u op.

Zonnebrillen vragen

  • Open FAQ Kan ik een zonnebril op sterkte kopen bij Polman Opticiens?
  • Dat is mogelijk. Wij hebben een ruim assortiment zonnebrillen die geschikt zijn voor glazen op sterkte. Als u uw wensen aangeeft waarvoor u de zonnebril wilt gebruiken, kunnen wij u een passende zonnebril adviseren. Denk aan een zonnebril voor het sporten, autorijden of een fashion zonnebril.
  • Open FAQ Is het ook mogelijk om een zonnebril zonder sterkte te kopen bij Polman Opticiens?
  • Ja, u kunt ook een zonnebril zonder sterkte bij ons aanschaffen, of cadeau doen.

Oogmeting vragen

  • Open FAQ Hoe werkt een oogmeting?
  • Wij adviseren u het liefst een uitgebreid oogonderzoek. Hier wordt de sterkte gemeten maar ook naar de gezondheid van het oog gekeken. Ook meten wij de oogdruk en wordt er een fundusfoto (foto van uw netvlies) gemaakt.
  • Open FAQ Wanneer moet ik een oogmeting doen?
  • Wanneer uw zicht minder wordt, wanneer u bijvoorbeeld hoofdpijn heeft, wazig ziet of hoofdpijn klachten heeft.
  • Open FAQ Hoe lang duurt een oogmeting?
  • De duur van een oogmeting kan nog wel eens verschillen. Een uitgebreid oogonderzoek duurt ongeveer 30 minuten.
  • Open FAQ Moet ik een afspraak maken voor een oogmeting?
  • Om teleurstelling of lang wachten te voorkomen, adviseren wij u een afspraak te maken.

Vergoedingsvragen

  • Open FAQ Wat krijg ik vergoed bij de aanschaf van mijn bril?
  • Wanneer u recht heeft op een vergoeding van uw zorgverzekering kunnen wij de declaratie voor u uitvoeren. Wij halen het bedrag dan direct van het aankoopbedrag af.

Verzekeringsvragen

  • Open FAQ Hoe sluit ik een brilverzekering af?
  • Bij aankoop van u bril kunt u de brilverzekering afsluiten tot het moment dat u de bril komt ophalen.
  • Open FAQ Welke garantie biedt het Bril Protectie Plan van Polman Opticiens mij?
  • Reparatie van uw bril of zonnebril op sterkte bij beschadiging of een nieuwe bril bij onherstelbare schade, verlies of diefstal.

Horen

  • Open FAQ Wat is een StAr-geregistreerde audicien?
  • Dat is een gekwalificeerde audicien die voldoet aan de kwaliteitsmaatstaven en werkt met geijkte apparatuur.
  • Open FAQ Waar kan ik mijn gehoor laten testen?
  • U kunt uw gehoor laten testen op afspraak bij de Huessensche Poort Optiek of bij Focus optiek.
  • Open FAQ Wat kost een gehoorapparaat bij Polman Opticiens?
  • Dat verschilt bij per keuze van het toestel en wat de zorgverzekering vergoed.
  • Open FAQ Wordt mijn hoortoestel vergoed?
  • In de meeste gevallen wordt uw hoortoestel vergoed.
  • Open FAQ Kan ik mijn hoortoestel verzekeren bij Polman Opticiens?
  • Ja dat is zeker mogelijk.

Afspreken

  • Open FAQ Hoe kan ik een afspraak maken bij Polman Opticiens?
  • Dat kan via de website, email of telefoon.
  • Open FAQ Hoe kan ik een afspraak wijzigen of annuleren?
  • Dat kan via de website, email of telefoon.
  • Open FAQ Wanneer moet ik een afspraak maken bij Polman Opticiens?
  • Wanneer u komt voor een lenscontrole, contactlensaanpassing, uitgebreid oogonderzoek of een gehoortest adviseren wij u om een afspraak te maken.

U vindt onze vestigingen rond Arnhem en omgeving

vestiging ouwerling optiek polman opticiens

Elst

Dorpsstraat 101 6661 EJ

(0481) 37 50 00 OPENINGSTIJDEN
vestiging focus optiek polman opticiens

Velp

Emmastraat 21 6881 SN

(026) 361 75 59 OPENINGSTIJDEN
vestiging huessensche poort optiek polman opticiens

Huissen

Langestraat 64 6851 AS

(026) 325 19 74 OPENINGSTIJDEN
vestiging rijks optiek polman opticiens

Oosterbeek

Utrechtseweg 124-a 6862 AP

(026) 333 39 73 OPENINGSTIJDEN
polman opticiens logo